Schimbarea naturii Adunării

Schimbarea naturii Adunării

Odată ce s-a trecut peste ce este scris, schimbându-se evanghelia şi orânduielile Adunării, a ajuns să fie schimbată şi natura Adunării. Acesta fiind cel de al 4-lea semn de apostazie.

Adunarea în loc să rămână o ,,turmă de oi”, a ajuns să devină o amestecătură pestriţă formată din oameni cu crezuri şi practici diferite, ce îşi procură mântuirea într-un mod diferit. Dacă o Adunare începe să accepte la botez persoane care nu cred evanghelia harului, care au crezuri şi practici diferite şi mai grav, nu aduc dovezi ale naşterii din nou, în scurt timp acea turmă nu va mai fi compusă din oi spirituale, ci din capre (persoane carnale), iar o astfel de turmă nu Îl va mai avea pe Cristos ca păstor. Oile din acea turmă vor suferi, căci nu vor fi hrănite şi nu Îl vor putea asculta pe Păstor aşa cum se cere turmei. În final, vor fi nevoite să părăsească acea turmă de capre, pentru că direcţia Adunării va fi dată de acestea din urmă.

Modelul nou testamentar de Adunare, este Ekklesia credincioşilor. Botezul, care este uşa de intrare în Adunare, trebuie administrat doar celor care mărturisesc credinţa în Isus:

Cine va crede şi se va boteza, va fi mântuit; dar cine nu va crede, va fi osândit” (Marcu 16:15; vezi şi Fapte 2:38; 8:12; 36-37; 16:30-33).

Modelul bisericilor apostate este biserica maselor. Ele urmăresc să aibă cât mai mulţi membri, interesându-i cantitatea nu calitatea lor spirituală. Aici sunt incluşi:

– toţi cei care botează pruncii (Biserica Catolică, Bisericile Ortodoxe şi cele Protestante)

– bisericile neo-protestante liberale care au coborât standardele pentru membralitate în aşa fel încât nu se mai cer dovezi ale unei vieţi schimbate.

De asemenea, o Adunare scripturală, trebuie să exerseze disciplina asupra tuturor membrilor care nu umblă într-un mod vrednic de calitatea pe care o au. Adunările care nu exersează disciplina sunt la fel de vinovate înaintea lui Dumnezeu ca şi cele care acceptă pe oricine la botez.

Odată schimbată componenţa Adunării, lucrurile nu au rămas pe loc, ci a trebuit să se schimbe şi definiţia sau sensul primar al cuvântului Ekklesia (Adunare), pentru a face loc noilor veniţi. Un rol important pe lângă mai mulţi factori, în această schimbare l-a avut Augustin catolicul, care a promovat ideea că biserica este ,,corpus permixtum (corp amestecat, buni şi răi, dar care împărtăşesc sacramentele). Tot el a spus că biserica este Împărăţia lui Dumnezeu pe pământ. Basileia (Împărăţia) şi ecclesia reprezentând acelaşi lucru.

Deşi Augustin a insistat asupra bisericii universale vizibile, el a fost primul care a inventat şi conceptul de biserică invizibilă, formată numai din aleşi, dar care, însă, se găseşte numai în interiorul Bisericii vizibile. Asta ca să îşi definească ekklesiologia faţă de donatişti, care îi acuzau că ei nu mai sunt Adunare scripturală deoarece erau mântuiţi prin sacramente (botez şi cină), nu mai exersau disciplina şi numărul păcătoşilor întrecuse pe cel al credincioşilor.

Concluzie:

Adunarea trebuie să fie o ,,turmă de oi” nu o amestecătură pestriţă, formată din oameni cu crezuri şi practici diferite, ce îşi procură mântuirea în moduri diferite. O astfel de Adunare nu poate să funcționeze ca și o democrație sub Cristos, Capul. Nu putem vorbi de o Adunare ,,plină de capre” în care oile sunt o minoritate, pentru că democrația sub Cristos aplicată într-o astfel de Adunare este un dezastru. Caprele întotdeauna vor lua decizii nescripturale, ne duhovnicești , iar glasul oilor o să fie reprimat de glasul celor care gândesc firesc, celor care nu gândesc conform Scripturii și atunci totul se termină cu un eşec total.

Pentru a încerca să îi ţii împreună şi credincioşi şi necredincioşi, trebuie să redefineşti termenul Ekklesia şi să aperi noul compozit, cu conceptul de biserică universală invizibilă ascunsă în interiorul celei vizibile.

Biserica ta, mărturiseşte acest concept al bisericii universale invizibile? Dacă da, ţi-ai pus vreodată întrebarea de unde l-a împrumutat şi din ce motiv îl foloseşte? Încearcă cumva să mascheze membralitatea celor ce sunt de altă doctrină şi practică sau pe cea acelor ce cred o evanghelie pervertită? Dacă îl foloseşte din aceste motive, biserica ta nu mai este una a lui Cristos, este una ce a dezărtat de la adevăr. Schimbarea naturii Adunării, dintr-o turmă de oi, într-o grădină zoologică va rezulta inevitabil în: schimbarea formei de conducere a Adunării, dintr-o turmă în care toţi sunt egali, dar cu sarcini și slujbe diferite, într-o piramidă ierarhică, în care clericii se deosebesc de mireni. Dar despre acest aspect von discuta mâine.