Tot ce-Mi dă Tatăl va ajunge la Mine

Ioan 6.37: Tot ce-Mi dă Tatăl

va ajunge la Mine

 

Ioan 6.37: Tot ce-Mi dă Tatăl va ajunge la Mine; şi pe cel ce vine la Mine, nu-l voi izgoni afară.

Acest verset scoate în evidență următoarele lucruri:

a) ,,tot” – acest cuvânt însumează suma tuturor aleșilor lui Dumnezeu din eternitate

b) Mi-i dă Tatăl – ei sunt ai Tatălui și dați spre a ajunge în posesia lui Cristos

c) tot va ajunge la Mine – nici unul nu se pierde pe drum cand sunt dați

În această primă parte Cristos îi prezintă ca întreg. În Ioan 17, Cristos îi pomenește adesea în rugăciunea Sa în expresia ,, aceia pe care Mi i-ai dat Tu”.

Dar în partea b, a versetului tratează în particular pe fiecare ales în parte.

Alesul care vine la Mine, nu-l voi izgoni afară. De ce? În primul rând:

a) face parte din ,,tot” (toți care Mi i-a dat Tatăl Meu), e un motiv destul de temeinic să nu fie respins

b) despre ales se spune: ,, pe cel ce vine”.

Întrebarea este pusă frecvent așa: ,,cum poate să vină, dacă e mort spiritua?”

sau

,, vedeți, vine pentru că Domnul l-a înzestrat cu voință liberă”

Răspunsul este că omul vine deoarece a fost înviat mai întâi de Duhul, după ce l-a tras Tatăl la Cristos. În starea de om mort spiritual nimeni nu vine, nu vor și nici nu pot. Cristos Însuși le-a declarat acest lucru câteva versete mai jos, de acesta pe care-l dezbatem:

Ioan 6.44: Nimeni nu poate veni la Mine, dacă nu-l atrage Tatăl, care M-a trimis; şi Eu îl voi învia în ziua de apoi.

Apoi adaugă iar reluând aceeaș idee:

Ioan 6,65: Şi a adăugat: „Tocmai de aceea v-am spus că nimeni nu poate să vină la Mine, dacă nu i-a fost dat de Tatăl Meu.”

În privința voinței libere ea este sclavă naturii păcătoase cu care ne naștem de bebeluș și ea nu dorește pe Dumnezeu și nici nu-L caută:

Rom. 3. 10-12:

„Nu este niciun om neprihănit, niciunul măcar.

11. Nu este niciunul care să aibă pricepere. Nu este niciunul care să caute cu tot dinadinsul pe Dumnezeu.

12. Toţi s-au abătut şi au ajuns nişte netrebnici.

c) vine pentru că Tatăl i-a dat să vină apoi, este tras – Ioan 6.44, 65.

Cornilescu traduce atras. În greacă este helkyse = tras. Verbul este folosit atunci când Petru trage sabia din teacă: Ioan 18.10, când ucenicii trag mrejele cu pește: Ioan 21.6. În Ioan 21.11 traduce corect Cornilescu: ,,Simon Petru s-a suit în corăbioară şi a tras mreaja la ţărm, …”

Tragerea de aici implică forță, smulgere și nu atragere ca un magnet cum se interpretează de obicei (vede credință în tine și te atrage; nu pentru că această credință este un dar tot de la El, și ea este primită după ce te naște din nou).

El spune: ,,V-a strămutat din împărăția întunericului” asta implică forță, putere nu lăsare la latitudinea ta dacă te decizi sau nu.

d) nu-l voi izgoni – arată certitudinea că va fi primit și nu întors înapoi

Toți cei trași ajung și sunt primiți. De ce pentru că se acționează în conformitate cu planul etern. Nu este dezbinare de genul:

– Tatăl alege pe unii, Cristos moate pentru aleși (unii) cât și pentru ne aleși la grămadă, iar Duhul Sfânt naște din nou doar pe cei ce vor ei. Asta ar fi un haos și nu unitate.

Dacă după regula asta ar fi mântuirea, nu ar mai fi nici o armonie în Dumnezeul Triun. Scriptura vorbește că se acționează după planul alcătuit în Sine Însuși. Din acest plan ni s-a revelat că:

– Tatăl i-a ales

– Cristos Isus moare pentru ei

– Duhul Sfânt îi naște din nou.

Din acest motiv Domnul spune: Tot ce-Mi dă Tatăl va ajunge la Mine; şi pe cel ce vine la Mine, nu-l voi izgoni afară.