Seminarul Regional Oltenia-Argeș – SEMBROA

Zilele trecute mi-a picat în mana o carte a cursantilor penticostali de anul intâi de la : Seminarul Biblic Regional Oltenia-Arges SEMBROA . Seminarul este promovat aici : http://sembroa.wordpress.com/ . Cartea se numește : Discipline Spirituale de Richard Foster.

( Richard Foster este un pastor provenit din mișcarea Quaker-ilor [ tremuricilor ] . Informații despre autor găsiți aici : http://apprising.org/2008/10/22/richard-foster-and-quaker-beliefs/ ) .

Din curiozitate am rasfoit-o și am rămas ingrozit după citirea a câteva pasaje . Am cerut-o cu împrumut și după o zi de lecturare am rămas stupefiat în ce invataturi sunt instruiti viitori pastori și misionari penticostali ai Olteniei și Munteniei .

Ca atare am găsit de cuviință sa avertizez pe copiii Domnului dintre ei , cu privire la aceste ,, ape otravite ¨ în notitele pe care o să le dau mai jos :

Primul lucru care m-a izbit în fata a fost : autorii pe care ii citeaza Richard Foster :

– misticul rus – Teofan Pustnicul ( pag. 30. )

– sfântul anglican Jeremy Taylor ( pag.30 )

– ,, martirul luteran ¨ – Dietrich Bonhoeffer ( pag .30 ; 174 ; 175 )

– Madame Guyon ( pag. 30 )

– Thomas a Kempis (pag . 31 )

– calugarul benedictin – Pierre de Celles (pag . 32 )

– Thomas Merton (pag . 33 )

– Sfânta Teresa de Avila ( pag.36 ; 54 )

– ,, indragitul mistic ¨ Richard Rolle (pag.39)

– Ignatiu de Loyola (pag . 40 )

– Evelyn Underhill (pag 41 )

– Ioan al Crucii ( pag.124 )

– Bernard de Clairvaux ( pag . 161, 172 )

– Catherine de Hueck Doherty (pag.164 )

– Francisc de Assisi (pag . 165; 202; 210 . )

– Augustin de Hippo ( pag.171 )

– Sfântul Alphonsus Liguori (pag.178 )

– Francis de Sales (pag.179 )

– Agnes Sanford (pag . 183 )

– părintele pustnic Ammonas (pag . 196 )

– Iuliana de Norwich ( pag .202 )

– misticul benedectin – Don Augustine Baker (pag . 251 )

– Fratele Laurentiu al Invierii (pag . 235 )

Acești autori din care da citate Richard Foster , sunt persoane dubioase doctrinar cât și moral ! Mare parte dintre ei sunt catolici sadea , spiritisti , simpatizanti New Age sau fondatori de ordine calugaresti în institutia papala .

Unul dintre ei a fost fondatorul : Societății lui Isus – Ignatiu de Loyola .

Sursa biografiei lui Loyola aici : http://www.arcb.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=2073:sf-ignaiu-de-loyola-pr-31-iulie&catid=107:luna-iulie&Itemid=198

Un alt personaj des citat , este Bernard de Clairvaux . El a ajutat la aparitia ordinului cistercian : http://www.newworldencyclopedia.org/entry/Bernard_of_Clairvaux

Despre autor aici :http://www.osb.org/cist/bern.html

Un altul , autor favorit citat des în Disciplinele lui Foster este pastorul luteran Dietrich Bonhoeffer , care este dat ca martir după ce a fost spanzurat de nazisti deoarece , a vrut sa asasineze pe Hitler printr-un atentat cu bomba . Cartea acestuia : Costul uceniciei , este promovata de păstorul penticostal Emanuel Conţac . Sursa aici :http://vaisamar.wordpress.com/2010/04/

Jeanne-Marie Bouvier de la Motte-Guyon cunoscută sub denumirea de Madame Guyon o mistica catolica de frunte a secolului al XVII -lea .

Sursa :http://www.catholicity.com/encyclopedia/g/guyon,jeanne-marie_bouvier_de_la_motte-.html

Agnes Sanford – oezoterica periculoasa , spiritista și promovatoare a miscarii New Age .

Biografie Agnes Sanford : http://healingandrevival.com/BioASanford.htm

Siteul personal al lui Agnes : http://heyjoi.tripod.com/

Thomas a Kempis călugăr augustinian , un mistic pe teritoriul germaniei .Cunoscut pentru opera sa : IMITATIUNEA LUI CRISTOS :

ftp://ftp.logos.md/Biblioteca/_Colectie_RO/Thomas%20Kempis%20-%20IMITATIUNEA%20LUI%20CRISTOS.doc

Thomas Merton – călugăr catolic american , mare mistic ce a deschis ușa pentru creștini de a explora alte tradiții, în special taoismul (vrăjitorie chineză), hinduism și budism.”

Sursa : http://merton.org/ ; http://www.thomasmertonsociety.org/altany2.htm

Sfânta Teresa de Avila – călugărița carmelita :

,, Sfânta Teresa a luptat pentru a recupera adevăratul misticism și simplitate a ordinului din Carmel. Pentru aceasta a fost ajutată de un mistic, Sfântul Ioan al Crucii, cu 20 de ani mai tânăr decât ea. Ei au făcut reforma carmeliţilor desculţi, care consta în a-i converti pe carmeliţi în asceţi, în persoane mai spirituale, mai simple și în a fi de acord să aibă contact fizic și cu lumea. ¨

Sursa :http://www.vopus.org/ro/gnoza-gnosticism/mari-personalitati/sfanta-tereza-de-avila.html

Sfântul Ioan al Crucii un iezuit carmelit pustnic , care spera să reformeze ordinul şi să restaureze Regula Primitivă Carmelită, adică o viaţă mai restrictivă şi orientată mai mult spre singurătate şi contemplare.

Sursa aici : :http://www.arcb.ro/index.phpoption=com_content&view=article&id=2240:sf-ioan-al-crucii-pr-inv-14-decembrie&catid=112:luna-decembrie

Fratele Laurențiu al Învierii pe numele sau adevărat Nicolas Herman un francez din ordinul carmeliţilor desculţi . Cartea sa Viața cu Dumnezeu e promovata de editura Logos :

http://www.discipolul.ro/goSERVICE=DIS_RO_PRODUCT&TG_KE_PRODUCT=VIATA_CU_DUMNEZEU

Francisc de Assisi întemeietorul Ordinului Fraţilor Minori (Ordo Fratrum Minorum, OFM), ordin călugăresc cunoscut sub numele de Ordinul franciscan !

Detalii aici : http://www.viatavesnica.ro/vezi-biografie/informatii/33/francisc-din-assisi

Augustin de Hippo (preafericitul Augustin ) un mistic comun al ortodoxiei și catolicismului :

ftp://ftp.logos.md/Soft/Parinti_si_scriitori_bisericesti/CD2/detalii/augustin.htm

Sfântul Alphonsus Liguori – călugăr catolic italian ce a întemeiat Congregația Preasfântului Răscumpărător (a Redemptoriștilor) (la Congregazione del Santissimo Redentore) în vederea propovăduirii vieții creștine în popor. : http://ro.wikipedia.org/wiki/Alfons_Maria_de_Liguori

De ce citeaza Foster un așa mare nor de eretici dacă nu le-ar impartasi doctrina ? Oare este autorul un mistic nedeclarat și pocaitii noștri nu știu ? Se pare ca este , atâta timp cât autorii lui favoriti au în comun un singur lucru : misticismul !

Ce este misticismul ? Este doctrină filosofică și religioasă după care , perfecțiunea consistă într – un fel de contemplațiune care merge pînă la extaz și-l unește misterios pe om cu divinitatea oricare ar fi ea . Cuvântul mistic provine din grecescul – mysterion insemnand un secret ce nu poate fi cunoscut decat de inițiați . Acest secret nu putea fi cunoscut de nimeni pana în momentul când acesta nu era făcut descoperit cuiva de o anumita divinitate fie ea : hindusa , budista , taoista, islamista , zoroastrista sau monahica crestina .

Oare să fie în necunostinta rectorii universitari penticostalii despre aceste lucruri ? Nu , eu nu cred pentru ca printre ei sunt oameni învățați cu multă carte . Dacă ei nu și-ar da consimtamantul , oare ar fi promovat un asemenea manual la institut ? Nu , nu cred !

Eu cred ca ei insisi impartasesc aceste doctrine mistice și de aceea acest manual este introdus intenționat în seminarul Biblic Regional Oltenia-Arges – SEMBROA .

Lista cu profesorii seminarului o găsiți aici : http://sembroa.wordpress.com/profesori/

Al doilea lucru ce m-a izbit în cartea disciplinelor lui Richard Foster a fost implementarea limbajului initiatilor în misticism !

Cartea este presarata cu expresii de genul:

– ,,Sabat al contemplatiei ¨– pag.32

– ,,Tihna sfânta¨ – pag. 38

– ,,Everestul sufletului ¨– pag . 42

– ,,Rugaciunea blitz sau săgeata¨ – pag.57 și 58 .

– ,,Centru divin¨ – pag . 100,124,129,216 .

– ,,Liniștea lui Dumnezeu¨ -pag . 123

– ,,Noaptea neagră a sufletului¨ – pag 124

– ,,Realitatea¨ – pag . 187

– ,,Shekinah lui Dumnezeu¨ – pag.187

– ,,Shekinah inimii ¨ – pag. 190

Aceste expresii au o conotatie aparte pentru cei inițiați în misticism , conotatie ce pentru cititorul de rând nu semnifica nimic . Acest limbaj mistic s-a dezvoltat pe parcursul a sute de ani și era cunoscut în detaliu doar de cei inițiați în ,, tainele misterelor ¨.

De exemplu : ,,everestul sufletului ¨ reprezintă transformarea spirituala prin care initiatul în urma luptelor și straduintelor personale își biruieste firea cu poftele ei .

,,Noaptea neagră a sufletului ¨ este un termen provenit din misticismul ortodox , termen promovat de Ioan al Crucii care descrie un blocaj al relatiei cu divinitatea când initiatul se simte abandonat și asaltat de Satan pe toate fronturile .

,,Realitatea ¨ : în carte la pag. 187 , Richard Foster , spune : ,, A te inchina înseamnă a trai Realitatea , a atinge Viața . ¨ Realitatea sau Ultima Realitate este unul din multele nume purtate de divinitatea cu care intra în contact și se uneste misticul .

Al treilea lucru observat : autorul pe lângă Scriptura incurajaza studiul celor mai bune cărți din literatura clasica crestina :

La pagina 89 Foster indeamna studenții Disciplinelor spirituale :

,, Începeți cu Confesiunile Sfantului Augustin , Imitatio Christi de Thomas a Kempis , Practicarea prezentei lui Dumnezeu de Fratele Laurentiu al Invierii , pentru o delectare – Floricelele Sf. Francisc de Fratele Ugolino , Cugetarile lui Blaise Pascal , Revelatiile dragostei divine de Iuliana de Norwich , etc . … . ¨

Oare acestea să fie cele mai bune cărți din literatura crestina scrise de oamenii lui Dumnezeu ? Sau cele mai bune cărți din literatura catolico – ortodoxa mistica ?

În al patru -lea rând autorul spune despre Biserica Carismatica ca este cea mai plină de viața biserica a lui Isus Domnul :

Citat de la pag.196 . : ,, Cel mai puternic imbold de lauda al secolului xx s-a manifestat în cadrul miscarii carismatice . Prin ea , Dumnezeu a adus pentru milioane de oameni o viața și o vitalitate noua . ¨

Biserica carismatica are ca reprezentanti de marca urmatoarele personalitati :

Benny Hinn : https://www.youtube.com/watch?v=xdUIqKJyD0Q ;

Kenneth Copeland : https://www.youtube.com/watch?v=NAya_cKKjtU

Kenneth E Hagin : https://www.youtube.com/watch?v=nL8VCbxWs3k

Rodney Howard Browne : https://www.youtube.com/watch?v=cGiLL_zHcas

La acest capitol va las pe voi sa va formați o parere după ce vedeți manifestarile din videoclipurile de mai sus . A spune ca o așa mișcare îl lauda pe Dumnezeu este blasfemie !

În al cincilea rând , am observat la Richard Foster , ca incurajaza :

Idolatria :

În capitolul – Pregatirea pentru meditatie , la pag.39 , autorul recomanda :

,, Alteori este bine sa meditam asupra unui portret al Domnului sau sa privim niște copaci sau flori frumoase . Indiferent cum o facem , scopul este acela de a ne concentra trupul , emotiile , mintea și spiritul asupra ,,slavei lui Dumnezeu pe fata lui Isus Hristos¨ (2 Cor. 4.6.) .¨

Domnul interzice icoanele sau tablouri care sa Îl reprezinte . A doua prunca din Decalog interzice asemenea practici . Meditatia asupra anumitor obiecte fixe sau obiecte ce ne induc liniște interioara este practica yoghina .

Folosirea limbajului catolic și ortodox :

La pag.202 , Foster enunta ingredientele programului de inchinare în termeni catolici și ortodocsi :

,, Când spunem ca luam parte la un ,,serviciu de inchinare ¨ , noi ne referim de obicei la diversele elemente ale inchinarii – cântări , lecturi biblice ,predica , Sfânta impartasanie , liturghia . Toate aceste ne pot conduce spre inchinare – însă inchinarea depășește cu mult aceste simple expresii ale ei .¨

La pag.203 , legat de acelas subiect declara :

,, Oferim jertfa buzelor noastre – cântecul , lauda , predica , marturisirea ; și jertfa trupurilor noastre – inimile noastre supuse , sarbatorirea Euharistiei , viețile noastre traite în ascultare . ¨

Expresii ca Sfânta impartasanie , sarbatorirea Euharistiei nu își au locul în doctrina curata a Noului Legământ ! Acestea fac parte din tainele ( sacramentele ) catolice ce au roluri mantuitoare .

Pe când liturghia în D.E.X. este definita ca :

LITURGHÍE, liturghii, s. f. Serviciu divin creștin (ortodox) în cadrul căruia are loc săvârșirea Sfintelor Taine duminica și la sărbătorile religioase, iar în mănăstiri zilnic. ◊ Expr. A da (o) liturghie = a aduce preotului o ofrandă pentru a pomeni numele persoanelor (în viață sau decedate) din familie cu prilejul oficierii liturghiei. [Var.: leturghíe s. f.] — Din sl. liturgija.

Sursa :http://dexonline.ro/definitie/liturghie

Folosirea mataniilor în rugaciune :

La pagina 81 , după ce citeaza din Deut . 11.18. :

,,Puneti-va, dar, in inima si in suflet aceste cuvinte pe care vi le spun. Sa le legati ca un semn de aducere aminte pe mainile voastre si sa fie ca niste fruntare intre ochii vostri.¨

Foster adauga :

,, Scopul poruncii era sa dirijeze mintea în mod repetat și regulat spre anumite tipare de gândire cu privire la Dumnezeu și la relatiile dintre oameni . Mataniile sau alte obiecte destinate rugaciunii au acelas scop . ¨

Mataniile = Șirag de mărgele pe care credincioșii (mai ales călugării) numără rugăciunile ce le rostesc.

Sacramentul Spovedaniei :

În capitolul – Disciplina marturisirii , la pag. 174 , incurajaza ,, taina spovedaniei ¨ dând un citat din Catehismul mare al lui Luther :

,, Prin urmare , când va indemn sa va marturisiti , va indemn sa fiți crestini . ¨

După care Foster completeaza :

,, Nu trebuie sa uitam nici faptul ca , atunci când a fost introdus în biserica sistemul confesional , acesta a declanșat o adevărata trezire spirituala și o innoire a evlaviei și sfinteniei personale ale oamenilor . ¨ [ în biserica catolica probabil ] .

Pentru a da o greutate și mai mare argumentului , citeaza la aceeas pagina 174 pe Dietrich

Bonhoeffer :

,, Fratele nostru …… ne-a fost dat ca să ne ajute . El aude marturisirea păcatelor noastre ca și Hristos și ne iarta păcatele noastre în numele lui Hristos . El păstrează secretul marturisirii noastre la fel cum o face Dumnezeu . Când merg înaintea fratelui meu sa fac o marturisire , merg înaintea lui Dumnezeu . ¨

La pag.175 , continua citand tot pe Bonhoeffer :

,, Atâta timp cât sunt singur în marturisirea mea , totul rămâne în întuneric , dar , în prezenta unui frate , pacatul este adus la lumina . ¨

Apoi Foster adauga :

,, forma stilizata a acestui mod de ajutorare a fost numita Confesional , sacramentul penitentei sau taina spovedaniei . ¨

Înțelegeți voi ce spune acest eretic , penticostalilor ? Spune ca : ,, El aude marturisirea păcatelor noastre și ne iarta păcatele noastre în numele lui Hristos ! ¨

și iar spune : ,, Când merg înaintea fratelui meu sa fac o marturisire , merg înaintea lui Dumnezeu ! ¨ Ca taina spovedaniei e un sacrament ( un act mantuitor ) !

Eu nu comentez o asemenea blasfemie , va las pe voi sa meditati ca și voi practicati ceva asemănător la urechea pastorului vostru . Ce propune Bonhoeffer , este doar un pas mai în fata .

,, Râsul sfant¨ în timpul rugaciunii:

In capitolul – Temelia rugaciunii , la pag.59 , autorul incurajaza râsul sfant în timp ce te rogi :

,, Câteodată poate sa apara chiar și râsul , deși este un ras mai profund , deloc afectat , aș spune mai sfant decât cel obișnuit . Se naște sentimentul unei camaraderii , deși de alta natura , desigur , decât cea proprie relațiilor umane . Aceasta înseamnă , probabil , ca devenim , astfel , prietenii lui Dumnezeu . ¨

Pag . 230 , în capitolul : Practicarea sarbatorii , Foster afirma :

,, Isus a avut simtul umorului – unele din pildele Lui sunt cât se poate de comice .Exista chiar și conceptul de ,, ras sfant ¨ , fenomen frecvent întâlnit în diversele miscari de trezire spirituala . Deși eu însumi nu am experimentat râsul sfant , l-am văzut la alții și efectele sale par a fi intru totul benefice . Dar , indiferent dacă Dumnezeu ne da sau nu un har special , toți putem experimenta momente de ras sănătos . Deci faceți haz de voi insiva . ….. Învățați sa radeti ; râsul este o disciplina ce trebuie deprinsa . ¨

Mai degrabă : ,, … rasul celor fara minte este ca paraitul spinilor sub caldare. Si aceasta este o desertaciune. (Ecl.7:6) ¨

Aici găsiți o inchinare în care se manifesta ,, râsul sfant ¨ :

https://www.youtube.com/watch?v=nL8VCbxWs3k

https://www.youtube.com/watch?v=Hu0wSwkSZyk

Dansul în timpul inchinarii și baterea din palme :

La pag. 197 , în capitolul – Caile inchinarii , Foster sugerează ca modalitate de inchinare dansul sfant și aplaudatul în ritmul muzicii .

,, Ridicarea în picioare , baterea din palme , dansul , ridicarea mainilor și inaltarea capului sunt poziții potrivite spiritului de lauda . ¨

Aici aveți o astfel de inchinare :

https://www.youtube.com/watch?v=HWxhVrph-J0

https://www.youtube.com/watch?v=5jCU1KyfnHQ

Inchinarea prin ,, tripudium ¨ :

La pag. 203 , domnul Foster recomanda :

,, În acest context , îmi permit sa reamintesc o forma de inchinare cu o tradiție straveche , dar la care s-a renunțat în zilele noastre . Este vorba de inchinarea prin dans . Timp de o mie de ani , crestinii obișnuiau sa practice , în timp ce cantau , o mișcare de dans simpla, numita tripudium . Dansul se potrivea oricarui cântec , fie ca era în măsura de 2/2 , 3/4 , sau 4/4. În timp ce cantau , cei ce se inchinau făceau trei pași înainte , unul înapoi , apoi trei pași înainte și unul înapoi .

Prin aceasta mișcare , crestinii ilustrau , de fapt , o anumita teologie , proclamand victoria lui Hristos într-o lume dominata de rău , o victorie care împinge Biserica inaite , însă nu fără momente de cădere . Aceasta inchinare simpla se poate exprima cu ajutorul corpului , în diferite locuri mai puțin limitative , chiar și într-o biserica în care spațiul de pe intervale este suficient de mare ca trei sau patru sa stea alăturați , după care credinciosii pot inconjura altarul , în acest pas , cântând imnuri de lauda și credința . ¨

Un dans original în context romanesc găsiți aici :

https://www.youtube.com/watch?v=JesJEnjyuQ8

Folosirea anumitor alimente în timpul postului :

La pag. 74 , autorul recomanda anumite alimente ce trebuie consumate în timpul postului . Exclude carnea și recomanda , fructe , suc de fructe , lapte , iaurt , salate proaspete și legume gatite .

El uita ce spune Pavel apostolul despre cei ce : ,, opresc intrebuintarea bucatelor pe care Dumnezeu le-a facut ca sa fie luate cu multumiri de catre cei ce cred si cunosc adevarul.

Tacerea timp de o zi :

În capitolul – Treptele solitudinii ( Solitudine = singurătate, izolare în care se află cineva) de la pag. 129 , sugerează sa îți petreci o zi fără sa vorbești :

,, Încearcă sa petreci o zi întreaga fără să spui nici un cuvânt . Nu o lua ca o lege , ci doar ca un experiment . ¨

Tacerea este o practica a unui ordin calugaresc trapist .

Trapist : trapíst, trapiști subst. 1. S. m. Membru al unui ordin călugăresc catolic foarte auster, înființat în 1665 de Jean Bouthilier de Rancé, abatele m-rii La Trappe din Normandia, prin desprindere din ordinul cistercienilor. Membrii ordinului erau obligați la muncă grea, în special la munca pământului, precum și la post și tăcere neîntreruptă. Datorită rigorii sale extreme, este puțin răspândit. Se mai numesc cistercieni reformați. Sursa : http://dexonline.ro/definitie/trapist

Nici odată Domnul Isus nu a indemnat pe ucenicii Săi la tăcere sau izolare . Din contra le-a spus : ,, duceți-va și propovaduiti evanghelia pana la marginile pământului și ce auziți soptind la ureche predicati de pe acoperișul caselor ca sa fiți auziți de cât mai multe persoane ! ¨

Practici yoghine :

La pag.192 , – în capitolul – Pregatirea pentru Inchinare Richard Foster sugerează ca Shekinah lui Dumnezeu să se manifeste printr-un exercițiu de imaginatie asupra celor din jurul tău :

,, Roagă-te ca aceasta Prezenta reala să se manifeste . Apoi , înaltă în lumina lui Hristos pe pastor sau pe ceilalți conducatori ai inchinarii . Imaginează-ti Shekinah lui Dumnezeu strălucind în jurul lor . Da-le libertate în launtrul tău sa vorbească cu indrazneala , cu puterea Domnului . …….. . Dacă numai câțiva dintr-o adunare ar proceda astfel , experiența de inchinare a tuturor ar crește în profunzime . ¨

Celebrarea Sarbatorilor culturale și nu numai :

La pag.232 , Richard Foster spune :

,, Al cinci-lea lucru pe care-l putem face este sa profitam de sarbatorile culturii noastre și sa le celebram cu adevărat . Ce mare sărbătoare putem face din Crăciun ! …… Dar Pastele ? Uita prezentarile modei de primavara și sarbatoreste puterea invierii .Compune scenete de Paste pentru familie . Dacă sarbatoriti venirea primaverii , culegeti flori și impartiti-le vecinilor și prietenilor .

De ce să fie Halloween-ul o sărbătoare pagana care sa comemoreze puterile întunericului ? Umpleți casa sau biserica de lumina , cantati și sarbatoriti biruinta lui Hristos asupra întunericului , iar copiii și adultii să se costumeze în personaje biblice sau în sfintii din vechime . ……

Numărul sarbatorilor nu trebuie limitat la cele deja existente ; putem stabili propriile noastre sărbători . Comunitatea noastră a ținut o seara de sărbătoare în cinstea pastorilor noștri . Fiecare familie a confectionat o felicitare . Diferite grupuri au pregătit piese de teatru , scenete , lecturi , anecdote . Fiind unul dintre pastori , pot spune ca a fost o noapte plină de haz ………. .

Cunosc o biserica în care are loc ,, un festival al luminilor ¨ de Crăciun , cu muzica , piese de teatru și cel mai important , mulți oameni . ….

În locul unde predau , are loc un eveniment anual numit ,, Simfonia primaverii ¨ , care aduce un nepretuit bine în sufletul oamenilor . Este cel mai așteptat eveniment al anului , o mini-extravaganta de muzica , costume , culori , făcută cu profesionalism și neingaduind superficialitatea plasticului și a imitatiilor . Nu este , nici pe departe , un eveniment ieftin ! Se cheltuie timp , energie și bani , în mod considerabil. Dar toți avem nevoie , pe calea spre imparatia lui Dumnezeu de asemenea festivaluri ale bucuriei . Sarbatoarea ne da puterea de a trai celelalte Discipline . ¨

Așa este acolo unde nu mai este Cristos ! Trebuie sa improvizezi pentru a distra caprele și a le tine aproape . Trebuie sa le hrănești firea și sa ii ții mereu ocupați .

O carte foarte buna pe aceasta tema pe care o recomand :“Cand sarea isi pierde gustul” sau ,,Evanghelicii în epoca urechilor gadilite ¨de John Mac Arthur : http://hardeladumnezeu.wordpress.com/2012/07/13/cand-sarea-isi-pierde-gustul-de-john-mc-arthur/

Concluzie :

Avem de a face cu un autor așa zis ,, creștin ¨ ce promoveaza elita misticilor , scrierile acestora , limbajul cât și practicile ; cu o carte ce se dorește a fi un veritabil amestec de : păganism , catolicism , ortodoxie , carismatism și misticism . Amestec ce se dorește a pune bazele doctrinare ale viitorilor pastori și misionari penticostali olteni și munteni . Acum , dacă te numeri printre cursantii acestui seminar teologic , penticostal și profesorii de acolo vor sa îți pună baza credintei tale pe aceste ,, Discipline spirituale ¨ ale lui Richard Foster , care este poziția ta ?

Te interesează , mai mult o pregătire spirituala mai înaltă , o completare a cunostintelor și o maturitate spirituala mai mare pentru a fi cât mai eficient în slujire ? Sau vrei doar o diploma pentru un serviciu caldicel și sigur ?

Dacă scopul tău final este acela de a procura o diploma și pentru a ți-l atinge , nu contează ce ții se preda și ce ești învățat , nu ai decât ! Ți-ai greșit scopul în viața . Uite-te ce ,, produse finite ¨ au scos facultățile particulare din ,, copiii de bani gata ¨ . Dacă nu îți pasa ce ți se preda la seminar , și scopul tău este acela de a le pune mana pe diploma pentru angajare , nu e nici o diferența intre tine și aceștia din urma . Pentru tine nu am nimic de spus .

Dacă chiar te-ai dus acolo sa te fortifici spiritual , sa te maturizezi , pai ia atitudine fratele meu ! Ori ești pentru adevăr ori ești împotriva lui ? Minciuna și ereziile , nu vin din adevăr . Tu cunoști cine este tatăl minciunii și dumnezeul ei : oare nu cel ce o nascoceste și cel ce o promoveaza? Ba da ! Și o mana de ajutor la aceasta o da chiar Foster și seminarul tău ! Așa ca ia atitudine .Stii reclama cu : ,, Tacerea te face complice .¨ Nici chiar ea nu e recomandată în cazul tău , te face partas nelegiuirii – (Ps.58:1) .

Nu poți sluji la doi stăpâni , nu poți fi fidel amândorura în acelas timp . Trebuie sa alegi fie cu Dumnezeu fie cu tatăl minciunii . A. V. Tozer spunea cândva , făcând aluzie la aceste lucruri :

,, O gradina neingrijita va fi in scurt timp biruita de buruieni.Inima care nu se ocupa de cultivarea adevarului si de smulgerea erorilor va deveni in scurt timp o salbaticie teologica . ¨

Așa ca dacă iubești pe Domnul vei cultiva adevărul zmulgand erorile . Dacă nu ,,sălbăticia teologica ¨ va inflori și va ajunge un veritabil paradis al necuratiilor . Și tu ești unul din responsabili pentru aceasta !